مشخصات فایل@تحقیق در مورد دینی احکام طهارت 15 ص @

تحقیق در مورد دینی احکام طهارت 15 ص |1631058|si|تحقیق در مورد دینی احکام طهارت 15 ص ,دینی احکام طهارت 15 ص,دانلود تحقیق در مورد دینی احکام طهارت 15 ص ,دینی,احکام,طهارت,15,ص
با ما همراه باشید با موضوع تحقیق در مورد دینی احکام طهارت 15 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 15 صفحه

قسمتی از متن .doc :

بِسم اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

اَلحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العَالمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ عَلی خَیرِ خَلقِهِ مُحَمَّدٍ

وَ آلِهِ الطّاهِرین وَ لَعنَهُ اللّهِ عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ

اِلی یَومِ الدّینِ

احکام طهارت

«آب مطلق و مضـاف»

آب یا مطلق است یا مضاف : آب مضاف آبیست که آن را از چیزی بگیرند، مثل : آب هندوانه و گلاب. یا با چیزی مخلوط باشد، مثل آبی که بقدری با گل و مانند آن مخلوط شود که دیگر به آن آب نگویند و غیر اینها آب مطلق است و آن بر پنج قسم است :

اول آب کر، دوم آب قلیل، سوم آب جاری، چهارم آب باران، پنجم آب چاه.

آب کُـر

آب کر مقدار آبیست که اگر در ظرفی که درازا و پهنا و گودی آن هر یک سه وجب و نیم است، بریزد آن ظرف را پر کند. و وزن آن از صد و بیست و هشت من تبریز بیست مثقال کمتر است، که 906/383 کیلوگر می شود. بنابر احتیاط و لکن اقرب ایستکه 419/377 کیلوگرم است.

اگر عین نجس مانند بول و خون با آب کر برسد چنانچه آن آب بو یا رنگ یا مزه نجاست را بگیرد نجس می شود و اگر تغییر نکند نجس نمی شود.

اگر بوی آب کر به واسطه غیرنجاست تغییر کند نجس نمی شود.

اگر عین نجس مانند خون با آبی که بیشتر از کر است برسد و بو یا رنگ یا مزه قسمتی از آن را تغییر دهد، چنانچه مقداری که تغییر نکرده کمتر از کر باشد تمام آب نجس می شود و اگر به اندازه کر یا بیشتر باشد فقط مقداری که بو یا نگ یا مزه آن تغییر کرده نجس است.

آب فواره اگر متصل به کر باشد آب نجس را پاک می کند در صورتی که مخلوط با آن بشود ولی اگر قطره قطره روی آب نجس بریزد، آن را پاک نمی کند، مگر آنکه چیزی روی فواره بگیرند تا آب قبل از قطره قطره شدن با آب نجس متصل شود و با آن مخلوط گردد.

اگر چیز نجس را زیر شیری که متصل به کر است بشویند آبی که از آن چیز می ریزد، اگر متصل به کر باشد و بو یا رنگ یا مزه نجاست نگرفته باشد پاک است.

اگر مقداری از آب کر یخ ببندد و باقی آن بقدر کر نباشد چنانچه نجاست به آن برسد نجس می شود و هر قدر از یخ هم آب شود نجس است.

آبی که به اندازه کر بوده اگر انسان شک کند از کر کمتر شده یا نه مثل آب کر است یعنی نجاست را پاک می کند و اگر نجاستی هم به آن برسد، نجس نمی شود و آبی که کمتر از کر بوده و انسان شک دارد به مقدار کر شده یا نه حکم آب کر ندارد.

کر بودن آب به دو راه ثابت می شود :

اول آن که خود انسان یقین کند. دوم آن که دو مرد عادل خبر دهند.

آب قلیل

آب قلیل آبیست که از زمین نجوشد و از کر کمتر باشد.

اگر آب قلیل روی چند چیز نجس بریزد یا چیز نجس به آن برسد نجس می شود ولی اگر از بالا با فشار روی چیز نجس بریزد مقداری که به آن چیز می رسد نجس و هر آنچه بالاتر از آنست پاک می باشد و نیز اگر مثل فواره با فشار از پایین به بالا رود در صورتی که نجاست به بالا برسد پایین نجس نمی شود و اگر نجاست به پایین برسد بالا نجس می شود.

آب قلیلی که برای برطرف کردن عین نجاست روی چیز نجس ریخته می شود و از آن جدا گردد نجس است و بنابر احتیاط واجب باید از آب قلیلی هم که بعد از برطرف شدن عین نجاست برای آب کشیدن چیز نجس روی آن می ریزند و از آن جدا می شود اجتناب کنند.

ولی آبی که با آن مخرج بول و غایط را می شویند با پنج شرط پاک است :

اول آن که بو یا رنگ یا مزه نجاست نگرفته باشد، دوم نجاستی ازخارج به آن نرسیده باشد. سوم نجاست دیگری مثل خون یا بول یا غائط بیرون نیامده باشد. چهارم ذره های غائط در آب پیدا نباشد. پنجم بیشتر از مقدار معمول نجاست به اطراف مخرج نرسیده باشد.

آب جاری

آب جاری آبیست که از زمین بجوشد و جریان داشته باشد مانند آب چشمه و قنات.

آب جاری اگرچه کمتر از کر نباشد چنانچه نجاست به آن برسد تا وقتی بو یا رنگ یا مزه آن بواسطه ی نجاست تغییر نکرده است پاک است.

اگر نجاستی به آب جاری برسد مقداری از آن که بو یا رنگ یا مزه اش بواسطه ی نجاست تغییر کرده است نجس است و طرفی که متصل به چشمه است اگرچه کمتر از کر باشد پاک است و آب ها دیگر نهر اگر به اندازه کر باشند یا به واسطه آبی که تغییر نکرده به آب طرف چشمه متصل باشد پاک وگرنه نجس است.

آب چشمه ای که جاری نیست ولی طوریست که اگر از آن بردارند باز می جوشد حکم آب جاری را دارد، یعنی اگر نجاست به آن برسد تا وقتی که بو، رنگ و مزه آن بواسطه نجاست تغییر نکند پاک است.

آبی که کنار نهر ایستاد و متصل به آب جاری است حکم آب جاری دارد.



مطالب دیگر:
دانلود تحقیق بررسی علل نارسانویسی و مشکلات آموزش املاءدر دوره ابتدایی 7 صدانلود تحقیق بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد 32 صدانلود تحقیق تاریخچه قانون تشكیل شوراهای آموزش و پرورش 47 صدانلود تحقیق تدریس با تصاویر آموزشی 10 صدانلود تحقیق روش یادگیری مشاركتی 14 صدانلود تحقیق روشهای تدریس 29 صدانلود تحقیق ساختار آموزشی برزیل 21 صدانلود تحقیق ساختار تشكیلاتی برای موسسه آموزشی 54 صدانلود تحقیق ساختارنظام آموزشی ایران 16 صدانلود تحقیق سیاد گیری بی تلاش 16 صدانلود تحقیق شیوه های انشا نویسی 22 صدانلود تحقیق شیوه های ترغیب دانش آموزان به مطالعه 23 صدانلود تحقیق طرح درس روزانه 6 صدانلود تحقیق عنوان طرح درس سناریو 12 صدانلود تحقیق عوامل موثر در یادگیری 86 صدانلود تحقیق مدلهای برنامه ریزی آموزش و پرورش 38 صدانلود تحقیق مراعات‌ آداب‌ و رسوم‌ اجتماعی‌ 24 صدانلود تحقیق مشكلات آموزش انشاء 12 صدانلود تحقیق مفهوم برنامه‌ریزی 28 صدانلود تحقیق مهارتهای فرایند تدریس 55 صدانلود تحقیق موانع توسعه آموزش و پرورش در کشور های جهان سوم 25 صدانلود تحقیق نشانه شناسی در فرایند بازیگری 96 صدانلود تحقیق نظریه ژان پیاژه در آموزش 25 صدانلود تحقیق نقش زنان در تغییر الگوی مصرف 12 صدانلود تحقیق هزینه های آموزش الگوها و مدل های برنامه ریزی آموزشی انواع مدل های برنامه ریزی آموزشی 33 ص