مشخصات فایل@تحقیق در مورد دين ممتاز 16 ص @

تحقیق در مورد دين ممتاز 16 ص |1631034|si|تحقیق در مورد دین ممتاز 16 ص ,دین ممتاز 16 ص,دانلود تحقیق در مورد دین ممتاز 16 ص ,دین,ممتاز,16,ص
با ما همراه باشید با موضوع تحقیق در مورد دين ممتاز 16 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 22 صفحه

قسمتی از متن .doc :

دين ممتاز

قدرت خداوند:

«واذ اخذنا ميثاقکم ورفعنا فوقکم الطور خذوا ما آتيناکم بقوة واسمعوا قالوا سمعنا وعصينا واشربوا في قلوبهم العجل بکفرهم قل بئسما يامرکم به ايمانکم ان کنتم مومنين»1

اي بني اسرائيل بياد آريد زماني را که از شما عهد گرفتيم وکوه را در بالاي سر شما نگهداشتيم وگفتيم آنچه را که بشما داده ايم با قوت ومحکمي بگيريد (تورات را قبول کنيد) وبشنويد(اطاعت کنيد) گفتند شنيديم ونافرماني کرديم وبه جهت کفرشان، محبت گوساله در دلهاي آنان جا گرفت ( به عبادت گوساله دل بستند) بگو چه ناپسند است آنچه که ايمانتان شما را به آن امر مي کند اگر از ايمان آورندگان باشيد.

تفسير المنار مي گويد منظور آيه اينست که خداوند اول از ايشان عهد گرفت وسپس براي اينکه در عهد خودشان ثابت باشند کوه را بربالاي سر آنان بلند کرد.

ولي اين تفسير صحيح نيست زيرا آيه 171 از سوره اعراف که مي فرمايد: « واذا نتقنا الجبل فوقهم کانه ظلة وظنوا انه واقع بهم خذوا ما آتيناکم بقوة » بياد آريد زماني را که کوه را بر بالاي سر آنان نگاهداشتيم، گويا که آن سايه باني است وگمان بردند (يقين کردند) که آن کوه برسر آنان مي افتد (دراين هنگام گفتيم ) آنچه را که به شما داده ايم (تورات را ) با قوت ومحکمي اخذ کنيد از اين آيه معلوم مي شود که خداوند در وهله اول کوه را در بالاي سر ايشان نگه داشته وتهديد کرده است وچون ايشان ديده اند که کوه مي افتد مجبور شده اند که ظاهرا اطاعت کنند .

مرحوم آقاي شيخ جواد بلاغي در تفسير اين آيه مي گويد منظور از «خذوا ما آتيناکم بقوة» اينست که : بقوة من القلب والبدن ولي اين معني بعيد بنظر مي رسد زيرا در اينجا موضوع قلب وبدن نيست بلکه مقصود اينست که اي يهوديان ، خداوند که تورات را براي هدايت وراهنمائي شما فرستاده است به آن چنگ زنيد وعمل کنيد ودستورات آن را متروک نگذاريد.

ممکن است تصور شود که بلند کردن کوه طور در بالاي سر بني اسرائيل، براي ايمان آوردن آنان ، يک امر اجباري بوده وبا آيه لا اکراه في الدين ... متناقض مي باشد مي گوئيم اين کار (بلند کردن کوه) براي اطاعت واجبار باطني نبوده است بلکه براي اين بوده که لااقل ولو بظاهر، اظهار انقياد وتسليم کنند ومانع پيشرفت مقاصد حضرت موسي نباشند اما معناي لا اکراه في الدين... عبارت است از کرامت قلبي ولو اينکه ظاهرا ايمان ابراز دارند وهيچگس حتي پيامبر وظيفه نداشته است که در باره ايمان واقعي به تفتيش مردم بپردازد.

يک امتياز بزرگ اسلام:



مطالب دیگر:
مبانی نظری ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندانپاورپوینت تئوری های اثباتی حسابداری (فصل سوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)پاورپوینت تئوری های توصیفی افشاء داوطلبانه (فصل پنجم کتاب تئوری حسابداری تألیف نیکومرام و بنی مهد)پاورپوینت تحقیقات رفتاری حسابداری (فصل ششم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری(فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)پرسشنامه استاندارد فرزند پروری بزرگسال – نوجوان (AAPI-2)چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حجاب و بدحجابیچارچوب نظری و پیشینه پژوهش فمینیسم در سینماجامعه شناسی سازمان هاکتاب سرانه کاربری های شهری دکتر سید محسن حبیبی - مهندس صدیقه مسائلیپاورپوینت کامل کتاب جامعه شناسی سازمان هاجزوه حکمت هنر اسلامی استاد وثیق + دو سری نمونه سوالجزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکورچارچوب نظری و پیشینه پژوهش انحراف در تسهیلات بانکیچارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری روانشناختیچارچوب نظری و پیشینه پژوهش احقاق حق جنسیچارچوب نظری و پیشینه پژوهش سلامت روانشناختیپاورپوینت کتاب تئوری حسابداری (مقدمه ای بر تئوری های توصیفی) تألیف دکتر هاشم نیکومرام و دکتر بهمن بنی مهدچارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوریچارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاریچارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد شغلیچارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش معنوی کارکنان